sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Sali on mun oma pieni maailma jonne pääsee täysin piiloon kaikkea. Okei on siellä ehkä "muutama" muukin treenaamassa ja tuttuja tulee moikattuakin ennen ja jälkeen treenin. Mut harvoin jos koskaan tulee kesken treenin juteltua kenellekkään. Mulla on musat korvissa koko treenin ajan ja ehkä siks mua on vähän vaikea siinä mielessä lähestyä ;)

Tosin kun mä saan sykemittarin käyntiin, I-podin korville ja tsemppi musiikit raikumaan mä keskityn vain ja ainoastaan treeniin. Joku joskus sanoikin et mulla on suht intensiivinen katse eikä "uskalla" tulla edes moikkaamaan :D No kyllä voi! Tosin pitää lähes päin kävellä et huomaan jonkun tutun! Se ei siis oo kusipäisyyttä vaan vain sitä, että en huomaa...:)

Mun treeni on lähes aina erilainen mut suuripiirtein se vois mennä nyt vaikka näin:

* 15min kuntopyörää/soutua/crossaria
* parin minuuttin lämmittelyt jumppakepillä mm. vartalonkiertoa ja selät

Itse treenin teen kahdessa osassa ja jokaisessa osassa mulla on 3-5 liikettä joita teen putkeen pysähtymättä. Näin syke on koko ajan korkealla, keskittyminen ei katkea ja homma toimii! Juomassa tosin käyn tietty koska sykkeen ollessa korkealla mun keho vaatii nestettä aika paljon. Oon super kova hikoilemaan!

Kolmen sarja on toisinaan esim. tämä:

* askellusta steppilaudalle niin, että kädessä on 12kg kahvakuula jota vaihtelen kädessä ja aina kun nousen laudalle nostan kuulan ylös pään yläpuolelle. Tätä noin 20krt molemmille käsille

* siitä suoraan juoksemaan salia päästä päähän n. 3-4krt päästä päähän (tuolla salilla jossa käyn on vapaiden painojen tila jossa on sellainen tila jossa tosiaan voi juosta kunhan varoo tietenkin muita...)

* penkkikyykkyjä eli tankoon painoja ja boksipenkki pyllyn taa ja siitä sitten kyykkyjä. Oon tehnyt 30kg mutta siirryin nyt 40kg ja teen kerrallaan n. 20 kyykkyä

Tuon kierroksen jälkeen juomaan ja sitten homma alusta! Ja kun toinenkin kierros on tehty niin niin teen vastaavanlaisen 3-5 setin kierroksen jossa on sitten vaikka penkkiä, lekalla lyön traktorin rengasta, kahvakuulalla etuheilautusta jne.

Käytän salilla myös paljon taljoja eri kahvoilla sekä jalkaprässiä jne mutta suurimmaksi osaks tulee tosiaan vedettyä treeni vapailla painoilla.

Hyppynarua oon kans kokeillut mut ei uskalla vielä tällä painolla yhdistettynä näihin polviin kovasti sitä...Katotaan sitten kun on painoo vähemmän. Juoksua rakastan yli kaiken ja kuulun siihen ylipainoisten kategoriaan, että kun sitä ei oo koskaan voinut/jaksanut tehdä niin nyt kun sitä jaksais vähän niin haaveissa heti maraton hahahah! Mut joo turha kai sanoa, että siihen on aikaa ja siihen on vielä monta kiloa aikaa...

Toki tiedän, että moni reilu satakiloinen on maratonin juossut ei siinä mitään. Mut jos kellotus useimmilla ellei kaikilla (?) maratoneilla loppuu siihen 6h niin tässä kunnossa musta ei oo vielä siihen aikaa juoksemaan.

Siinä nyt vähän ideaa miten mä treenailen ja voin sanoa, että tulosta on syntynyt! Reisistä varsinkin lähtenyt paljon rasvaa ja senttejä pois ja vyötäröltä.

Monet sanoo vihaavansa salia ja kuului ite kans joskus niihin. Nyt olen vuodesta 2007 käynyt salilla ja aivan nalkissa. Jos tekee sellaista treeniä mistä pitää ja se on tavoiteellista voi käydä kuten mulle. Tietty ymmärrän niitäkin jotka ei vaan salista mitään saa. Tärkeintä onkin liikkua oli laji mikä tahansa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos paljon kommentistasi!